Kehonhuolto

Tanssikoulu TR Studion kehonhuoltotunnit pyrkivät kehon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Miellyttävä ja rauhallinen miljöö luovat oivat puitteet tunneille, joiden jälkeen sekä mieli että keho on täynnä elinvoimaa ja hyvää oloa. Kehonhuoltotuntimme ovat ammattilaisten valitsemia ja tarkkaan rakentamia, josta jokaiselle löytyy oikea tunti, halusitpa sitten rentoutua tai haastaa kehoasi.

Kaikki tuntimme pidetään lämmitetyssä salissa, jolloin keho pysyy koko ajan lämpimänä ja keho sopeutuu paremmin liikkuvuusliikkeisiin ja venyttelyyn. Tunnistat lämpötilat HOT! ja LÄMMIN! -tunnisteista. Ohjaajat tukevat liikkeiden oikeanlaisessa tekniikassa ja hallinnassa, ja heiltä voi aina kysyä neuvoa tarvittaessa. Tunneille voit halutessasi ottaa oman joogamattosi, niitä löytyy myös TR Studiolta. Studiolla on myös vilttejä ja joogatiilejä. Kaikki kehonhuoltotunnit tehdään paljain jaloin.

Kaikki kehonhuoltotunnit löydät irtotuntien varausjärjestelmästä. Sieltä voit myös lunastaa itsellesi 10- ja 20- kerran kortteja jotka käyvät kaikille kehonhuoltotunneillemme.

Jooga (ei syyslukukaudella 2018)

Dynaamisessa flow joogassa joogaliikkeet sidotaan yhteen sulavaksi jatkumoksi, jossa hengitys mukailee liikesarjaa ja sen siirtymisiä. Tämä tunti sopii joogan ystäville, ketkä eivät välttämättä halua/voi olla pitkään staattisissa asennoissa, mutta haluavat kuitenkin haastaa kehon töihin. Dynaaminen flow jooga kehittää tasapainoa ja kehonhallintaa sekä parantaa liikkuvuutta. Harjoitus aktivoi aineenvaihduntaa sekä auttaa syventämään hengitystä. Harjoituksen lopussa pidetään loppurentoutus. Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet, ja ota mukaan juomapullo ja pieni pyyhe. Voit myös halutessasi ottaa oman joogamaton mukaan.

Pilates

Pilates-menetelmä on saksalais-amerikkalaisen Joseph Pilateksen 1900-luvun alussa kehittämä kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Liikkeet tehdään pääasiassa lattialla, jolloin ryhtiä kannattelevien lihasten löytäminen ja aktivoiminen on helpompaa, eikä harjoittelu rasita niveliä. Pilates sopii kaikille, liikuntaa aloittelevista huippu-urheilijoihin. Harjoittelu vahvistaa keskivartalon hallintaa ja tukea, lisää liikkuvuutta ja korjaa ryhtiä. Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet, ja ota mukaan juomapullo ja pieni pyyhe. Voit myös halutessasi ottaa oman jumppamaton mukaan.

Slow Flex (ei syyslukukaudella 2018)

Slow Flex -tunneilla venytellään rauhalliseen tahtiin omaa kehoa kuunnellen. Slow Flex- tuntien tavoitteena on päästää hetkeksi irti ja tuoda kehoon elinvoimaa venyttelyllä, vartalon kierroilla ja rauhallisilla, liikkuvuutta palauttavilla liikkeilllä. Tunneilla soi hiljainen musiikki, salin lämpötila nostetaan miellyttävälle tasolle, ja valaistus pidetään rauhallisena. Tunnilla tehdään rauhallinen, avaava alkulämmittely, venytellään rauhalliseen tahtiin ja lopuksi tehdään rentoutus vartalon kierroilla lattiatasossa.  Tunti sopii kaikille. Pue yllesi mukavat ja rennot vaatteet.

Syvävenyttely

Syvävenyttelytunneilla salin lämpötilaa nostetaan hieman korkeammaksi, venyttelyliikkeet ovat kestoltaan hieman pidempiä ja syvempiä, ja niissä käytetään elementtejä mm. joogasta. Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet, ja ota mukaan juomapullo ja pieni pyyhe. Voit myös halutessasi ottaa oman jumppamaton mukaan.